2009. október 12., hétfő

Párizs-Budapest

Most öröm-bánat...Ady megmondta...

* Reggelre én már messze futok
S bomlottan sírok valahol:
Most sírni, nyögni nem merek én,
Páris dalol, dalol.

Én elmegyek most, hazamegyek,
Már sziszeg, dohog a vonat
Még itt van Páris a szivemen
S elránt az alkonyat.

Első pillantás a toronyra;)
Egy ilyen utazás után az az után érzetem, hogy túl csodás és túl rövid, hogy vége legyen... Elfogultan imádom Párizst! Egyik legcsodásabb élményem, hogy eljutottam, megkoronázta a 30-ik életévemet (még mondja valaki, hogy nem jó 30-asnak lenni) és nem is fogok itt útleírást szerkeszteni vagy felsorolni a klasszikus helyeket csak elmondani, hogy FELEJTHETETLEN és KIHAGYHATATLAN ÉLMÉNY.
És Párizst mindenkinek látnia kell!!!
Szeretném leszögezni, hogy Rómát is imádom, szívesen ingáznék a két kedvencem között (az év melegebb időszakában Párizs és a hidegebb időszak Róma)...
Intenzív város túra volt, két nap alatt kiismertük simán magunkat egy ilyen nagy városban ezért dicsérendő a turisták dolgát megkönnyítendő várost és magunkat. Egy térkép, fáradtságot nem ismerő lábak és irány Párizs. Persze sok más látnivalót kihagytunk de a kötelezőeket mindenképp megejtettük és még arra is volt idő, hogy csak úgy sétáljunk Párizs utcáin vagy pihenjünk a Luxembourg kertben. Már szinte párizsinak éreztem magam. Kicsit beárnyékolta az élményt az időjárás szeszélyessége, de a fotózást kivéve nem zavartattuk nagyon magunkat. Na igen meg a pénz...dagadó pénztárcával vagy bankkártyával ildomos elindulni, mert elég drága ez a szép város. Rengeteg hely a pénzköltésre, üzletek, éttermek, múzeumok...és mindegyik csak csábít, csábít...Párizsi kiruccanásom emlékére megvettem életem első Moleskine noteszét( és rájöttem, hogy még iphone moleskine cover is létezik) és egy a sok dizájnos táska közül amit az utcán a bevándorlók egy lepedőn kisorakozva árusítanak a sok kis Eiffel toronnyal együtt. Valami márka fake-je ;) de nagyon bejön no és persze egy rakat divat újsággal megpakolva amiért a megmaradt apróimat áldoztam fel a repülőtéren.

És hogy legyen egy kis negatívum: sok a fekete bevándorló és turista akik sztem lassan kiszorítják a franciákat Párizsból, az emlitett drágaság( 7 nm szoba-lakás 69 ezer euró!!!) és a helyszűke, kiindulva a szoba méretéből, falak vékonysága, és éttermi székek nehéz hozzáférhetősége a sok ember és zsúfoltság miatt.

Szóval remélem még egyszer eljutok Párizsba, mert belőle egyszer nem elég ;)
És a "búcsú" estén készült utolsó iphone kép megvárva az óránkénti 5 perc fényáradatot (mint egy karácsonyfa)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Születés

Bár a héten lett volna a kiírt időpont vagyis a 40-ik hét, de Dalma március 23-án megszületett 38+4 napra 2900 grammal és 47 cm-el. 400 gra...