2015. december 22., kedd

Izrael

Karácsonyi ajándék Steiner Kristóf új könyve Daninak http://www.libri.hu/konyv/steiner_kristof.kristof-konyhaja.html
Természetesen beleolvastam, soha nem szokom le az örömről, kiváncsiságról amit egy újabb könyv élménye ad.
A vegán recepteket mazsolázgatva fogalmazódott meg bennem, hogy már jó ideje vonzódom az izraeli kultúrához és vágyom elutazni oda. Ahogyan Olaszország déli részére vagy Portugáliába vagy Kubába. Lehet Erdély sajátossága miatt - a nem tartok lépést az idővel - vonzódom e országokhoz. Ahol az emberek szegényesen, de büszkén vállalják magukat, tartják szokásaikat, sajátosságukat. Szeretem az enyhe nacionalizmust. Biztos azért, mert saját bizonytalanságom a nemzeti öntudatommal kapcsolatosan eléggé erősek. Nem vagyok igazi erdélyi, sváb magyar vagyok aki Romániában élt a magyar határ közelében. Nekem az igazi erdélyi kultúra majdnem annyira más mint egy anyaországinak. Sok dologgal itt Mo szembesültem. És én szeretem, ha valaki szereti azt ami. Agressziómentesen. Ez ad egy plusz különlegességet. Egy igazi francia ember nem olyan mint egy igazi angol, egy igazi székely ember nem olyan mint egy igazi német. Csak itt Mo-n divat utálni és szidni mindent ami  magyar és mindent ami itt történik. 
Saját magunkat alázzuk folyamatosan. 
Szóval vágyom Izraelbe... nem tudom milyen Jézuskának írjak ezügyben ☺️

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Születés

Bár a héten lett volna a kiírt időpont vagyis a 40-ik hét, de Dalma március 23-án megszületett 38+4 napra 2900 grammal és 47 cm-el. 400 gra...