2017. november 20., hétfő

Konyhaátalakítás

Egyik legolcsóbb módja a konyhaátalakításnak, ha a meglévőt próbáljuk kipofozni, felújítani. A mostani konyhánk eléggé hatalmas és persze a konyhabútor benne is eléggé nagy. És barna. Ami meghiszem, hogy sok embernek tetszik, de nekem sokéve nagyon nem. Régebben fehér konyhabútor mániás voltam, de már elég megszokott az én szememnek így mikor az Ikea újitott konyhabútor fronton beleszerettem a szürke színű konyhabútorba. Izgalmas és egyedi. Még egy lakásban sem jártam ahol ez a szín lett volna. A környezetemben aki kicsit halado a korízléssel annak fehér van, kivéve Kingát aki a  meglévő fehér ikeás konyhát cserélte sötét színűre, mert két gyerek mellett ezt érezte praktikusnak.
Nekünk kidobni vagy eladni elég nagy butaság és macera lett volna így kitaláltam a festés témát rá. Hát nagyon nem vagyunk túl ügyes és rutinos diy szakemberek, nekem megvannak a határozott elképzeléseim, de  a megvalósítás már nagyobb gondot okoz. Tényleg macerás. Nagyon sok lépésből áll és nem elég egy professzionális festékterméket beszerezni. Nem bántam meg, de azért ha még egyszer nekiállok majd átgondolom ezerrel. A csempefestés viszont tök könnyű volt. És nagyon meggyőző az eredmény. Oda nem is kell nagy tudomány és kézügyesség, hiszen csempe sima felülete adja magát. 
A fogantyúkat legszívesebben kicserélném, de kb 30 db van így az is elég nagy kiadás most. Így inkább vettem egy sprayt és D lefújta. Ez viszont most alkalmas így kompromisszum megoldásként.  
A konyhapult cseréjét viszont nagyon szeretném.  Egy 3,8 vastagságú fehér konyhapultot szeretnék, hogy passzoljon a fehér csempével és fehér polcokkal majd meg a fehér fallal. 
Viszont megint az, hogy mennyi fér bele az anyagi keretbe, mondjuk lehet későbbre is halasztani, de én nem szeretem ha valami nincs összhangban a környezetemben és várnom kell. A mosogatókagylót és a csapot is le kell cserélni mert annyira vízköves és nem tudok mit ellene tenni, ráasásul a csap meg még szar is. Ez és ez kellene, de ez még változó meg függ a munkapult cseréjétől.
Nem is tudom, hogy használták itt a dolgokat, hogy ennyire nem ügyeltek. A gázlapot is cserélni kellene, mert 2 nem is nagyon akar működni vagy legalábbis én nem tudok mit kezdeni velük. Egy biztos rossz. A páraelszívó is ramaty. Működik amikor akar. Természetesen ezek mind gagyi márkák is, mert nem régiek. Egyedül a mosogatógép ami kíváló minőségű a kategóriájában és az kíválóan is működik. 
A konyha egy nagyon drága szegmense a háztartásnak, viszont ott elég sok időt tölt el az ember ahhoz, hogy legalább közelítsen ahhoz, hogy jól érezze magát benne. Én ezért is álltam most neki.
D meg szerencsére támogatott benne. A padlót sajna nem tudom felszedetni, de majd egyszer idővel az is cserélve lesz most a legszükségesebbeket újitjuk fel mint fürdő meg ilyenek. 
Szeretem, ha egy lakás izgalmas és nem minden katalógusszerű és klasszikus benne. Ezért vagyok ikea párti és nem kika meg a többiek. Mindig megújul és eléggé kaotikus, hogy az ember jól érezze magát a bútorai között miközben a maga ízlésére variálja a berendezést.

                   

    




ilyesmi lesz
tikkurila: S431




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Születés

Bár a héten lett volna a kiírt időpont vagyis a 40-ik hét, de Dalma március 23-án megszületett 38+4 napra 2900 grammal és 47 cm-el. 400 gra...