2019. március 8., péntek

Pici lány

Hát úgy néz ki ez rajta ragad, egyszerűen mindenki odavan érte, hogy ilyen picike és milyen ügyeske és stb... jól tippeltem, 8 kiló és 71 cm hosszú. Foga még mindig csak 6 db van. A láb mérete 19-es.
74-80-as a ruhamérete, márkától függően. A kedvenc márkám a Next méretei jóval nagyobbak mint a többi általában, de pl Zara vagy H&M az 80-as jó neki ami 9-12 hónapos méret. Így még mindig ott tartok, hogy a 3-6 hós ruháit tudom eladogatni, lassan már féléve :D 
Enni változóan eszik, van hogy jól vagy hogy alig pár falat elég neki. Sajnos még nem tudtunk minden étkezést kiváltani emiatt, mert akkor szinte fényevő lenne. Ebben is mint az alvásban az apjára üt, aki szintén gyerekkorában rossz alvó és rossz evő is volt. Mert velem egyiknél sem volt probléma, bár én igaz hiába ettem jól nagyon vékonyka voltam, aludni meg nagyon jól aludtam ahogy a nagykönyvben megvan írva. A gyors anyagcserét örökölte tőlünk.
Jobban preferálja az édesebb tónusú ételeket mint pl. édes krumpli, paradicsomszószos pl. bolognai... ezekből többet is belapátol. A natúr joghurtot is szereti és azt is ha rakok bele anyósom által készített áfonyalekvárt. A gyümölcsök közül a banán és alma, a többivel még csak ismerkedik vagy ismerkedni fog. Tavaly az idénygyümölcsöket kihagytuk nagyrészt mivel szigorúan betartottam a 6 hónap kizárólagos szoptatást és utána is csak a szinte kötelező időben történő pl. glutén bevezetését még szoptatási időszakban... szerencsénk volt bár csak 8 hónapig szoptattam, de eddig úgy néz ki minden rendben az emésztésével. Semmiféle érzékenységet, allergiás tüneteket nem produkált eddig. 
8 hónapig olyan kényelmes volt számomra az anyatejes táplálás és nem kellett könyörögni, aggódni, hogy kap e elég táplálékot a gyermek. Ha valami nem ízlett pont neki akkor tudtam ott a zseniális anyatej, amiben minden benne van. Most már junior 12+ italt iszik és igényli még éjszaka is sajnos. Szóval ezeken kívül kap még babakekszet, és mostanában adtam neki néha egy kis pogácsát hogy majszoljon. Édességet még semmilyen formában. Még mindig pürésen eszünk, mivel ha darabos püréset adok neki akkor kiforgatja a darabokat belőle, ha darabosat akkor meg irtó keveset eszik. Húst pl. alig. Csak totál pürésitve. 
Szavakat mondani még nem igazán, bár sokat kommunikál a saját kis nyelvén és nagyon sokmindent megért és csinálja is ha kérem persze az ő szintjén. Ami érdekes, társaságban már szinte túl jól viselkedik, aranyos kedves, szemlélődő gyermek, kis társaival kedvesen bánik. De ha itthon vagyunk azért kibújik belőle egy kis dac, saját akarat. Bújni már bújik, sőt az apjához mindig odaszalad, ha megjön, de puszit még nem oszt. 
Nagyon jó kis anyacsapat alakult ki közben, sokat sétálunk, kávézunk együtt és járunk is már egymáshoz. Persze kivétel nélkül mind betelepülők vagyunk :D végül is egy falubelinek van elég barátja meg családtagja nincs szüksége klubdélelőttökre. Viszont az idegeneknek ez egy jó pálya, hogy ne mindig egyedül legyenek és a 4 fal közt. 
Imádom, hogy tavaszodik már, elkezdtem futni még nehezen megy és eddig kb csak a 3 km a távom, de fog ez nőni érzem. Már 2-ik alkalommal bár nehezebben indultam el, de sokkal jobb volt az erőnlétem, nem is fulladtam úgy ki. Ez tényleg olyan mint a biciklizés, a szervezet nem felejt. 
Mondjuk bár fogyni éppenséggel nem akarok, de azért nem jó ötlet az utána való nagy vacsorázások, előtte viszont nem tudok enni, mert akkor meg nem tudok elindulni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Születés

Bár a héten lett volna a kiírt időpont vagyis a 40-ik hét, de Dalma március 23-án megszületett 38+4 napra 2900 grammal és 47 cm-el. 400 gra...