2016. február 27., szombat

Mert mindenkinek szerepe van az életedben

A magány érzés engem már ritkán talál meg! Köszönhető a páromnak, családnak, barátaimnak. De néha vannak napok amikor mégis egyedül maradok a gondolataimmal, mikor elolvasok egy könyvet, meghallgatok egy zenét, megnézek egy filmet, új impulzus ér. De már nem zavar. 
Mindig eszembe jut kamaszkorom nehézségei, harcai bár barátokban akkor sem szenvedtem hiányt az igazán lelkitárs aki én magam kivetülése az erősen hiányzott. Azóta persze rájöttem, hogy mindenki más és mindenki másnak is úgyanúgy megvannak az erősségei, gyengéi egyaránt. De akkor úgy éreztem ufó vagyok, úgy is viselkedtem. Voltam én és voltam a többiek. 
Pl. senkivel sem tudtam megbeszélni Dosztojevszkijt. Se a családom tagjai sem a barátaim nem voltak olyan könyvmolyok mint én. Természetesen nekik is megvoltak az érdeklődési területük, de olyan mélységekben nem szálltak. Ők unták volna. Természetesen nem az agyi kapacitásuk miatt, mert mindkét barátnőm nagyon okos, sőt jó tanuló lány volt, de őket jobban érdekelte a kicsit modernebb témájú könyvek. Amely könyvek olvasásában, zenék hallgatásában természetesen én is részt vettem, mert nem akartam nagyon kilógni, csak nekem volt egy másik oldal is amiről lassan elfelejtettem beszélgetni. Azokkal az élményekkel magamra maradtam. És ezt a tulajdonságomat úgy ahogy meg is tartottam.
Nagyon lassan nyílok meg magam belső dolgaimról ritkán beszélek. Megtanultam jó hallgató lenni.
Viszont ahogy Gábor megtalált és ellát kultúrális tanácsokkal, könyvötletekkel felszabadult egy részem. Jólesik az őszinte elismerése, hogy mikor hallja milyen könyveket olvastam, olvasok milyen zenék érintenek meg igazán. Most kezdem úgy érezni, hogy nem ufó voltam csak ösztönös megérzésem volt egy mélyebb, igazibb kultúra felé. De mivel akkoriban nem találtam senkit aki ezt értékelte volna, mert "nehéz és unalmas" így az fogalmazódott meg bennem, hogy legyek nyitott és bizonyos részét az énemnek tartogassam csak úgy magamnak. Most megéreztem mi az, hogy kultúrsznobnak lenni. Hálás vagyok neki ezért. 
Tudom milyen háttért igényeltem volna. Talán minden könnyebben ment volna. Talán nem. Talán nem véletlen, hogy most találkoztunk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Születés

Bár a héten lett volna a kiírt időpont vagyis a 40-ik hét, de Dalma március 23-án megszületett 38+4 napra 2900 grammal és 47 cm-el. 400 gra...