2012. február 19., vasárnap

Tréning

Konfliktuskezelés tréning pontosabban ez volt a címe a tegnapi kurzusnak. Bár soha nem vettem részt tréningen hasonló metódus volt a gimiben a lelkigyakorlatok. Bár ott amilyen lázadó, konok, kívülálló korszakomban  voltam így igazán nem értékeltem... Egy igazán szép termet foglaltunk el a falon kitömött állatfejekkel körbe székek mintha egy csoportterápián vennél részt. Érdekes volt megfigyelni magamon is, hogy mennyire nehezen oldódunk de a trénernek megvannak a sémái, hogy lépjünk túl ezen. Igazából mai szemmel úgy érzem tök jó dolog ilyen önismereti dolgon részt venni főleg, hogy gyorsan ellentmondásba kerültem. Még egyik szünet előtt választanunk kellett, hogy milyen konfliktuskezelési módszer jellemző ránk. Hezitálva, de végül a kompromisszumkeresést választottam. Utána ejtettük meg az öndiagnózisos tesztet ami 30 kérdésből állt kérdésenkét 2 opcióval. A táblázatom végül így sikerült...

Amint látható a legmagasabb pontszámot a versengőnél értem és a legkisebbet az alkalmazkodás. Mikor sorra kerültem már tisztázódott bennem, hogy ez tényleg így van csak már régóta próbálom enyhíteni önmagamat és talán azért a 2-ik magasabb az elkerülés ami majdnem 50%
Így megelőlegezem, hogy ne kerüljek konfliktushelyzetbe mert akkor a végsőkig kiállok az álláspontomért és ez akár mély konfliktushoz vezetne.
A problémamegoldó képességem is elég kicsi mivel makacs ember lennék ilyen téren. Amit önhibának tekintek.
Sokszor rájövök, hogy nagyon sok minden van amiről másképp gondolkodunk és nem érdemes konfliktushelyzetbe kerülni emiatt, mert értelmetlen valakit meggyőzni, hogy olyannak lássa a világot amilyennek mi látjuk. Persze más ha tiszteletlenséggel állok szembe... akkor rendszerint semmiképp nem tudom visszafogni magam!!!

A második résznél már azt taglaltuk, hogy van passzív, asszertív, agresszív, manipulatív ember típus.
Természetesen az asszertív viselkedésminta az etalon, de állítólag leggyakoribb a passzív és az agresszív típus.
Én személy szerint a passzívat megtűröm, de észre sem veszem, az agresszívat meg sem tűröm, a manipulatív emberektől meg a hideg kiráz. Ők a ravasz kis kígyók általában a naiv főnökök kedvencei, de mások előtt gyorsan lelepleződnek, hogy egy becsületes, tiszta érzésük nincs. Vagyis aki csak a hátadba szúrja a kést. Az emberi faj legalja!!! Fegyverük a kedvesség, a hízelgés, a szánalmat keltés ami általában megsértődéssel párosul. Sok nő él ezzel a praktikával általában a férjükkel szemben, de vannak emberek akik sok helyzetben ezt csak úgy előveszik "mindig csak én szívok" mondatot és én akkor érzem, hogy váááááááááááááááá... a további gondolataim nem publikusak :)))))) és fogják magukat vagy elrohannak a színtérről vagy sírva fakadnak, hogy a másik dögöljön meg a lelkiismerettől vagy a sajnálattól vagy a közönytől. Mert belőlem általában az utóbbit váltja ki.
És ezért büszke vagyok magamra, hogy ez a kígyószellem oly távol van tőlem, mert vagy felveszem a kesztyűt vagy elkerülöm a vitát vagy kompromisszumképes vagyok de nem vágom át a másikat, hogy felhúzom az orrom és sértetten elvonulok. Ez a szememben a legnagyobb emberi gyengeség... ezt mások érzékenységgel társítják ami még véletlenül sem állja meg a helyét. Mert főleg, ha érzékenyen érint valami kiállok magamért, a nézeteimért!!!

Ami pozitívként jött le magam előtt, hogy mennyire változzunk, változhatunk úgymond fejlődhetünk hiába hordozzuk magunkba a genetikai tulajdonságokat vagy az otthon látott, tapasztalt viselkedésmintát a mi dolgunk, hogy fejlesszük magunkat és változzunk jó irányba. És ez az ami hatással lesz a környezetünkre!!!

öndiagnózis

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Születés

Bár a héten lett volna a kiírt időpont vagyis a 40-ik hét, de Dalma március 23-án megszületett 38+4 napra 2900 grammal és 47 cm-el. 400 gra...